Evaluare utilizator: / 0
Cel mai slabCel mai bun 
Aprilia Pegaso 650 Strada '05-0su 50 utenti.

Review Center - In Detaliu

Aprilia Pegaso 650Pegaso 650 e un nume greu in istoria moderna a motociclismului. In 2006, cand a aparut noua generatie, Aprilia a facut o schimbare de directie. Dintr-un all-road cu roata fata de 19', Pegaso s-a transformat intr-un soi de supermotard-city-allrounder cu roti din aliaj.

 


Italienii au renuntat in 2005 la motorul Rotax al generatiei precedente in favoarea unui propulsor Yamaha-Minarelli, preluat de la XT660X/XT660R. Acelasi motor este folosit si pe Yamaha MT-03 dar si pe Derbi Mulhacen. Probabil pretul a dictat aceasta alegere, deoarece cu performante similare, vechiul Rotax de 652 cmc consuma cu mult mai putin. Pegaso Strada inregistreaza un consum mediu mixt de peste 5,3 litri la 100 km, iar in regim extra urban reuseste cu greu sa scada sub 4,5 litri la 100 km.

Aprilia Pegaso 650Lasand la o parte neajunsurile legate de consum, in 5 ani de existenta, Aprilia Pegaso s-a dovedit a fi cel putin la fel de robusta ca si predecesoarea sa. Probleme tehnice pot fi intalnite doar la nivelul electronicii din bord dar si acelea destul de rar. Ca veni vorba, Pegaso se poate lauda cu un bord multifunctional care include indicator pentru nivelul de benzina, timpi pe tur de circuit sau temperaturile fluidelor.

Ciclistica este punctul forte al motocicletei. Previzibila si manevrabila, Pegaso poate oferi unui pilot neexperimentat sansa de a-si desavarsi abilitatile fara a-i ridica prea multe probleme. Sistemul de franare cu disc de 320 mm si etrier cu patru pistoane ofera decelerare suficienta pentru orice situatie dar si progresivitate.

Inaltimea seii este de 720 mm astfel incat oricine poate incaleca un Pegaso 650 Strada. Nici kilogramele nu pun probleme prea mari, chiar daca Aprilia nu se poate lauda cu un record al categoriei; cu 179 kg la gol, Pegaso este ceva mai grea decat alte modele din aceeasi categorie.

Costurile de intretinere sunt moderate, gratie unui interval de revizie de 10.000 km.

In Italia, un Pegaso din 2005 poate fi gasit incepand de la 2500 Euro, la 3000 putand fi gasit un model cu numar mic de kilometri si chiar cu ceva accesorii. Ca alternative, amatorii de all-road pot opta pentru versiunea Trail, cu roata de 19' pe fata, iar cei de supermoto pentru Factory, cu roti de 17' dar spitate, ambele fabricate incepand cu 2006.

Aprilia Pegaso 650Aprilia Pegaso 650 Strada 2005-


achizitie: 12.900 lei (exemplu)
amortizare (48 luni): 269 lei

cost/revizie estimat: 360 lei

numar de km pe an:
12.000 km
interval revizii: 10.000 km
numar revizii pe an: 1,2
cost revizii/an: 432 lei

consum mediu: 5,3 litri/100 km
cost combustibil: 2.798 lei

cost exploatare anual: 3.490 lei
cost exploatare lunar: 290 lei
cost exploatare/km: 0,29 lei

cost total/km: 0,55 lei
(inclusiv amortizare)

Altele
bujii:
1x35,1 lei
filtru aer: n.c.
anvelope: de la 600 lei/set
lant transmisie: de la 276,2 lei

 

Foto: Aprilia






Daca ti-a placut articolul, urmareste InfoMoto.ro pe FACEBOOK!


Adaugă comentariu


Codul de securitate Actualizează

Publicitate

hosting profesional